A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Пісочинської селищної ради

УВАГА! ВАЖЛИВО!

Дата: 06.06.2022 12:43
Кількість переглядів: 14

Дітям про вибухонебезпечні предмети – поради психологині Світлани Ройз

Важливо не тільки знати - що показувати, важливо подумати про те, як розповідати, щоб дитина не злякалась і інформацію запам'ятала.

Як почати розмову з дитиною?

1. Оберіть час, коли дитина не зайнята грою чи мультфільмом.

2. Оберіть місце, де б вам всім було зручно і безпечно. Чим складніша розмова чи тема, тим більш стійкою має бути наша поза. Повільніше темп розмови. І ми уважніші до реакції, зміни пози, питань дитини.

3. Скажіть, що зараз ви самі вивчаєте щось абсолютно нове і дуже важливе, і попросіть дитину допомогти вам запам’ятати цю інформацію.

4. Нагадайте, що зараз всі ми допомагаємо нашій Армії. Ворог може завдавати шкоди, навіть, коли ми не бачимо його поруч. Ми зараз в безпеці. Але нам важливо бути пильними та уважними. І допомагати і собі і іншим.

5. Пам»ятаєш собаку Патрона? Ти знаєш, чим він займається? Він допомагає знаходити вибухонебезпечні предмети – вибухонебезпечні – це коли небезпека від вибуху. Уяви, що ми проходимо підготовку разом із Патроном.

5. Знаєш, які бувають небезпечні предмети? Покажіть зображення ВНП і запитайте, чи знає дитина, що це.

Спочатку (дитині до 7 років), щоб вона не налякалась, краще показати ілюстрацію, а потім можна показати реальне фото.

Ілюстрації додаємо.

Запитайте дитину, на що їй схожий цей предмет.

Відповіді можуть бути найрізноманітніші.

Вислухайте усі варіанти, а потім додайте, що цей предмет називається – і він дуже небезпечний. У ньому захований механізм, що вибухає.

Коли ви показуєте картинку, якщо дитина намагається торкнутись самого зображення вибухонебезпечного предмету – скажіть їй – давай звикати – ні в якому разі, навіть на картинці, ми не торкаємося. Не чіпай!

Спостерігайте за реакцією дитини, якщо ви бачите, що її поза змінилась, що м'язи напружилися, дитина зачаїла подих – запропонуйте обійняти. І скажіть, «Ми зараз в безпеці. І будемо в безпеці. Ми вивчаємо це, щоб наши прогулянки були веселими і безпечними.

Можна сказати дитині – пам»ятаєш, під час карантину у нас були правила – носити маску, дотримуватись дистанції. А зараз – під час війни і після війни будуть деякий час нові правила. Бути уважними і пильними.

6. Розкажіть дитині, де можуть знаходитись міни. Вони можуть сховатися у траві, під деревами, біля будинків та парканів, можуть бути приклеєні до стовбурів дерев чи причаїтись у лісах, парках чи дитячих майданчиках у тим містах, де велись бойові дії.

7. Вивчіть разом головне правило – НЕ ПІДХОДЬ. НЕ ЧІПАЙ. РОЗПОВІДАЙ (чи дзвони 101)

Закріпіть ці правила в жестах, чим більше каналів задіяно в запам'ятовуванні, тим більше еффект.

Нам усім треба бути дуже уважними. Якщо ти побачиш якийсь невідомий предмет — не підходь, не чіпай, обережно відійди назад і повідомляй про знахідку когось із дорослих. Вони зателефонують за номером 101 і рятувальники неодмінно приїдуть, щоб знешкодити предмет і знову зроблять це місце безпечним для людей.

Повторіть ще разом ці слова – не підходь. Не чіпай. Повідомляй чи телефонуй.

Для того, щоб закріпити інформацію, не лякаючи дитину – можна використовувати розмальовки, комікси, відео. (я буду про них ще писати)

Будь ласка, пам'ятайте – від складної інформації ми швидко втомлюємося. І не варто такі розмови робити довгими.

Коли ви закінчуєте розмову, щоб зняти напругу, якщо вона виникне, можна ще раз подивитись фото та відео песика Патрона, уявити, що ви перетворюєтесь на песиків. Почухати дитину за вушком. А потім «перетворитись» знов на людей – і запропонувати дитині когось навчити цим правилам.

Безпеки нам всім!

https://www.facebook.com/UNICEFUkraine/


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень